ikona, element graficzny, symbol oka. To aktywny przycisk, który włącza wysoki kontrast strony PL   EN   DE

Kodeks dobrych praktyk

Kodeks Dobrych Praktyk jest wyrazem poszanowania branżowych regulacji w obszarze etyki. Powstał na skutek przeprowadzonego wśród pacjentów badania odnoszącego się do najbardziej dla nich istotnych kwestii w relacjach pacjent-lekarz. Kodeks wzoruje się na polskim Kodeksie Etyki Lekarskiej, Karcie Praw Pacjenta i wprost z nich czerpie najlepsze praktyki.

  • Lekarze są świadomi roli wysokiego poziomu etycznego w wykonywaniu tego zawodu i dobrowolnie przyjęli Kodeks Dobrych Praktyk. Lekarze zgodnie deklarują, że w swojej pracy kierować się będę postanowieniami Kodeksu Dobrych Praktyk, Kodeksu Etyki Lekarskiej i Karty Praw Pacjenta w celu jak najlepszej reputacji zawodu lekarza.
  • Lekarz zobowiązany jest traktować pacjenta z godnością i szacunkiem.
  • Lekarz zobowiązany jest zachować wszelką poufność informacji dotyczących pacjenta.
  • Lekarz zobowiązany jest działać na rzecz pacjenta. • Lekarz zobowiązany jest podchodzić do każdego pacjenta indywidualnie, z należytą starannością i troską.
  • Lekarz zobowiązany jest kierować się dobrem pacjenta i stawianiem go na pierwszym miejscu.
  • Lekarz zobowiązany jest nie czerpać żadnych korzyści z tytułu wykonywanego zawodu.
  • Lekarz zobowiązany jest udzielać pacjentowi wszelkich informacji dotyczących jego stanu zdrowia.
  • Lekarz zobowiązany jest traktować pacjenta jak równego sobie człowieka.
  • Lekarz zobowiązany jest zwracać się do pacjenta z kulturą.
  • Lekarz zobowiązany jest informować pacjenta w sposób dla niego zrozumiały.
  • Lekarz zobowiązany jest ograniczać czynności diagnostyczne i lecznicze do tych najbardziej potrzebnych pacjentowi.
  • Lekarz zobowiązany jest przedstawić jak najlepsze rozwiązanie w leczeniu pacjenta.
  • Lekarz zobowiązany jest reagować natychmiast w chwilach zagrożenia życia.
  • Lekarz w przypadku ciężkich chorób winien wykazać się taktem w przekazywaniu informacji dotyczącej diagnozy.
  • Lekarz zobowiązany jest nie krępować i nie zawstydzać pacjenta/zobowiązany jest dbać o samopoczucie i kondycję psychiczną pacjenta.
  • Lekarz zobowiązany jest mieć przyjazne nastawienie do pacjenta.
  • Lekarz zobowiązany jest nie kierować w stronę pacjenta przykrych i obrażających uwag.
  • Lekarz zobowiązany jest w pełni koncentrować się na potrzebach pacjenta.
  • Lekarz zobowiązany jest działać z pacjentem na zasadach współpracy i współuczestnictwa.
  • Lekarz winien wzbudzać w pacjencie zaufanie.
  • Lekarz zobowiązany jest do kontaktu z pacjentem w sprzyjających warunkach, które zapewniają poufność i intymność spotkania.
  • Lekarz zobowiązany jest wykazać autentyczne zainteresowanie pacjentem.
  • Lekarz zobowiązany jest podchodzić do leczenia z należytą starannością.
  • Lekarz zobowiązany jest nie wykraczać poza własne umiejętności.
  • Lekarz zobowiązany jest w sytuacjach źle rokujących nie odbierać pacjentowi nadziei.
  • Lekarz zobowiązany jest w kontaktach z pacjentami wykazywać się empatią.


ProfesjonalnyLekarz.pl
ul. Algierska 17L/5
03-977 Warszawa

kontakt@profesjonalnylekaz.pl

Copyrights 2022 ProfesjonalnyLekarz. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykonanie preals.pl

Korzystamy z Cookies, by zapewnić Ci dostęp do informacji i wszystkich oferowanych usług oraz po to, by gromadzić informacje związane z korzystaniem z serwisu, a także wyświetlać reklamy dopasowane do użytkowników. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają właściwe wyświetlanie treści, analizę ruchu internetowego, ruchu reklamowego, a także utrzymanie sesji po zalogowaniu. Można wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na używanie Cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Twoje dane przetwarza:

PREALS sp. z o. o., ul. Algierska 17L/5, 03-977 Warszawa
KRS: 0000641513, NIP: 1132920117, REGON: 36562083700000
Kapitał zakładowy: 1 000 000 zł.